مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: هم‌زمان با هفته بسیج تیم جهادی کانون بسیج جامعه پزشکی فریمان به روستای کم‌برخوردار گلستان شهرستان اعزام و ۴۴۰ مورد خدمات پزشکی به مردم منطقه ارائه کردند.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۶۱
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، محمود ولایتی مقدم اظهار کرد: در این اردو که به‌صورت یک‌روزه در روستای گلستان از توابع بخش قلندرآباد فریمان برگزار شد تیم جهادی ۱۸ نفره متشکل از پزشک عمومی، دندانپزشک، کارشناسان مامایی، بیماری‌ها، سلامت روان، آزمایشگاه، بهداشت محیط، بهورز و دارویار به اهالی روستا خدمات ارائه کردند.

 وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط گروه جهادی، افزود: گروه جهادی در سفر یک‌روزه خود به روستای گلستان فریمان در مرکز خدمات جامع سلامت مستقر شدند و به‌صورت رایگان خدمات ارائه کردند.

 ولایتی مقدم اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از قبل نیازهای روستا شناسایی و با هماهنگی ناحیه مقاومت بسیج فریمان زمان استقرار تیم جهادی به مردم روستا اعلام شد.

 وی عنوان کرد: خدمات ارائه شده شامل ویزیت پزشک عمومی، ارجاع به متخصص، خدمات دندانپزشکی، مراقبت، غربالگری و آموزش بانوان در زمینه بیماری‌های شایع زنان و فرزندآوری، مشاوره بهداشت روان، آموزش بهداشت فردی و عمومی و برگزاری مسابقه برای دانش‌آموزان روستا، تزریقات، تحویل دارو، غربالگری فشارخون و دیابت، پیگیری مشکلات بهداشتی روستا، بازدید از مخزن آب روستا و تزریق کلر و همچنین وضعیت بهداشت محیطی روستا به ساکنین این روستا است.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان خاطرنشان کرد: در این اعزام علاوه بر انجام خدمات بهداشتی و درمانی و فرهنگی تعداد ۱۳ بسته معیشتی به افراد نیازمند روستا که توسط حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی شناسایی و معرفی شده بودند اهدا گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها